בניית מרפסת על פי חוק המרפסות 2015, כיצד עושים זאת?

חוק המרפסות משנת 2015 קובע, כי לכל דירה בישראל ניתן להוסיף מרפסת של 12 מ”ר. אם בבניין יש דירות גן ו/או פנטהאוזים אשר אינם בונים מרפסת – יכולים כל שאר הדיירים לבנות מרפסת של עד 14 מ”ר. שטח המרפסת הנוספת אינו מחויב בתשלום ארנונה, וברוב המקרים אין גם תשלום של היטל השבחה.

  • יצירת סקיצה ראשונית – יוצרים סקיצה של מראה המרפסת החדשה בעזרתו של מודד מוסמך המכיר את דרישות הוועדה המאשרת.
  • בקשת תיק מידע – במקביל מבקשים את תיק המידע על הבניין מהוועדה המקומית. תיק זה כולל את כל התקנות והתב”עות החלות על המבנה ואת כל זכויות הבנייה הקיימות בבניין, לרבות מרחק קו הבניין ואחוז הבליטה של גזוזטרה המותרת בבניין. העירייה שולחת את התיק אחרי כ-45 ימים, וזאת אחרי שניתחה אותו מכל הבחינות וקבעה איזו מרפסת ניתן לבנות ובאיזה גודל.
  • קבלת אישור / דחייה – לאחר שהוועדה המקומית מקבלת את הבקשה היא מעיינת בה ובכל ההיתרים המאושרים, ומחליטה האם לאשר או לדחות אותה.

אם הוועדה המקומית אישרה את הבנייה, ניתן להוסיף מרפסת של עד 12 מ”ר או 14 מ”ר – בהתאם לתנאים המתקיימים בבניין. הבנייה צריכה להתבצע בדיוק על פי ההיתרים הקיימים ללא כל חריגה.

רישום המרפסת בטאבו יכול להיעשות לאחר שמקבלים טופס 5 – טופס המאשר את סיום עבודות הבנייה ואת העובדה שהעבודות בוצעו על פי חוק המרפסות ועל פי ההיתר המקומי. הרישום מתבצע בעזרת עורך דין המתמחה בתחום, אשר יגיש את הבקשה ויוודא שהרישום מתבצע כראוי.

לקבלת מידע נוסף אודות חוק המרפסות ולהתחלת תהליך הקמת מרפסת צרו עמנו קשר טלפוני או דרך האתר.
נשמח לעמוד לשירותכם.

עגלת קניות